The 5-Second Trick For بیماری زونا چه نوع بیماری است

Wiki Article

کوروش آریاکیا سروستانی در تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی: تحقیقات چه می گوید؟

وقوع زونا بعد از سن ۵۰ سالگی بسیار شایع است، اما اگر فردی قبلا مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد، زونا می‌تواند در هر سنی ظاهر شود. ​

فرویدیسم، اشاراتی به ادبیات و عرفان، امیرحسین آریان پور، ص ۲۸۴

بثورات مشخصه زونا به طور معمول پس از یک دوره اولیه سوزش، سوزن سوزن شدن، خارش یا ایجاد لکه در ناحیه آسیب دیده ظاهر می‌شوند. بعد از گذشت چند روز، بثورات به صورت نوار مانند در امتداد مسیر عصبی (به نام درماتوم) ظاهر می‌شوند و تنها بر یک طرف بدن تأثیر می‌گذارند.

۱۰:۰۰ ماشین‌گرفتگی یا بیماری حرکت چیست؛ نکات مهمی که باید قبل از سفر بدانید ۱۲ اسفند

خانه آهنگ ها پلی لیست آلبوم ها موزیک ویدیوها نقدها

شایع ترین اختلالات شخصیت که همزمان با این اختلال رخ می دهد عبارتند از:

چند نکته مهم وجود دارند که باید هنگام بحث در مورد ویروس واریسلا زوستر و انتقال آن در نظر گرفته شوند. اگر فردی تا به حال آبله مرغان نگرفته باشد یا واکسن آبله مرغان دریافت نکرده باشد و تماس مستقیمی با مایعات ناشی از بثورات زونا داشته باشد، ممکن است به آبله مرغان مبتلا شود، اما بلافاصله دچار زونا نخواهد شد.

بثورات به عنوان دسته‌هایی از لکه‌های قرمز کوچک که به تاول تبدیل می‌شوند، ظاهر شده که ممکن است شبیه به آبله مرغان باشند. سپس تاول‌ها باز می‌شوند و به آرامی شروع به خشک شدن می‌کنند و در نهایت پوسته پوسته می‌شوند.

آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از عوارض احتمالی که گاهی با زونا روبرو می‌شوند، کمک کنند.

پست هرپتیک نورالژیا (درد زونا تا مدت‌ها پس از برطرف شدن تاول‌ها ادامه می‌یابد)

پس از ۷ تا ۱۰ روز، تاول‌ها به تدریج خشک می‌شوند و پوسته تشکیل می‌دهند. وقتی تاول‌ها ناپدید می‌شوند، ممکن است جای زخم جزئی باقی بگذارند. ​

به منظور تشخیص پارانوئید، روانشناس علائم و سابقه پزشکی فرد را به دقت بررسی می‌کند. همچنین روانشناس یک معاینه فیزیکی برای بررسی سایر شرایط پزشکی انجام می‌دهند.

پیش از این محققان بر این باور بودند که احتمالاً یک پیوند ژنتیکی بین اسکیزوفرنی، اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و پارانویائید چگونگی بیماری زونا وجود دارد، اما مطالعات بیشتر نشان داد این ارتباط آنقدر قوی نیست.

Report this wiki page