Facts About تشخیص بیماری لوپوس از روی ازمایش خون Revealed

Wiki Article

بهترین کرم های آبرسان و مرطوب کننده برای پوست های خشک و حساس

کپی برداری و بازنشر مقالات تنها با لینک دهی به دکتر چک مجاز می باشد.

آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود بیماری لوپوس چیست تشخیص بیماری لوپوس داروهای بیماری لوپوس دلایل بیماری لوپوس روش های پیشگیری از بیماری لوپوس عاقبت بیماری لوپوس عکس بیماری لوپوس علائم بیماری لوپوس در زنان عوامل تشدید کننده بیماری لوپوس ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۲۲:۴۰ اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)

بیماری لوپوس سیستماتیک باعث بروز درد در ناحیه قفسه سینه می‌شود. درد شدید و اغلب تیز، در ناحیه یا نواحی خاصی از قفسه سینه است.

خشک شدن سطح چشم به دلیل التهاب در بافت چشم رخ می‌دهد. این خشکی بر مجاری اشکی چشم هم تأثیر می‌گذارد و باعث خشک شدن چشم می‌شود.

به همین دلیل است که لوپوس بر بعضی از ارگان ها تاثیر می گذارد و بر بعضی دیگر تاثیری ندارد.

این آزمایش، میزان ته نشین شدن گلبول‌های قرمز خون را طی یک ساعت در انتهای لوله تعیین می‌کند.

ریزش مو تقریبا عادی است و ممکن است در برخی از افراد مبتلا به بیماری لوپوس شدید باشد اما زمانی که تحت کنترل قرار می‌گیرد معمولا دوباره رشد می کند. مفاصل

بیماری خود ایمنی لوپوس انواع متفاوتی دارد. هر کدام از این انواع به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شوند، روی شفا یافتگان بیماری لوپوس بخش‌های متفاوتی از بدن و پوست تأثیر می‌گذارند و شدت متفاوتی با یکدیگر دارند. انواع بیماری لوپوس عبارتند از:

برای اینکه درمان بیماری لوپوس به بهترین شکل انجام شود، توصیه می‌کنیم که با مشاهده علائم ذکر شده در این مطلب، به پزشک مراجعه کنید.

یه بیماری لوپوس خطرناک است؟ بروز این بیماری در افراد مختلف، شکل های متفاوتی دارد و شدت آن زیاد یا کم خواهد بود؛ مبتلایان با رعایت کردن دستورات پزشکی و مراقبت های پیشگیرانه، می توانند زندگی نرمال خود را ادامه دهند.

بررسی ادرار فرد ممکن است افزایش سطح پروتئین یا گلبول های قرمز خون را در ادرار نشان دهد که اگر لوپوس کلیه های فرد را تحت تأثیر قرار داده باشد ممکن است رخ دهد.

اگر لوپوس دارید باید از قرص های پیشگیری از بارداری استفاده کنید که حاوی هورمون پروژسترون و مقدار کمی هورمون استروژن است و یا می توانید از روش‌های فیزیکی جلوگیری کننده از بارداری مانند کاندوم استفاده کنید. این کار به این دلیل است که هورمون استروژن به احتمال زیاد باعث تشدید بیماری می‌شود. اگر تحت درمان با داروهای استروئیدی هستید، باید از داروهای ضد بارداری مدروکسی پروژسترون استات که به صورت تزریقی تجویز می شود، اجتناب کنید.

از مهم ترین علائم بیماری لوپوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

Report this wiki page